Kisojen toisena päivänä pääsimme jo kauemmas rannasta. Emme katsoneet kelloa tarpeeksi, ja myöhästyimme ensimmäisestä lähdöstä reilusti. No, joku taisi lähteä vielä meidän jälkeemmekin. Oman luokan veneisiin oli sen verran paljon eroa, että oli vaikea nähdä, minkälainen vauhtimme oli niihin nähden. Keskityimme muiden luokkien veneiden väistelyyn.
Toisessa lähdössä olimme viivalla hyvin kahinoissa muiden kanssa. Jäimme vastatuuliosuuden alkuvaiheessa kärjestä jälkeen, mutta tavoitimme sen taas ylämerkille tultaessa. Ensimmäiselle alamerkille tulimme ensimmäisinä. Tuuli keveni koko lähdön ajan, ja toisen kierroksen lopussa se kuoli kokonaan. Hetken päästä tuli uusi tuuli ihan eri suunnasta. Emme saaneet kunnon kosketusta tuuleen, ja muut menivät meistä ohi yksitellen.
Olikohan muille kisailijoille kerrottu, että F18-veneitä ei kannata lähteä väistämään, kun ne ovat aina niin nopeita ja vikkeliä? Meille ei ainakaan tehty yhdessäkään kohtaustilanteessa millään tavalla tilaa, vaikka toinen vene olisi ollut väistämisvelvollinen.
Tietääkö joku tuloksista?
Kommentti, kirjoittanut samuel — 14.06.2010 @ 17:06
Nyt löytyvät näköjään tuloksetkin.
Olemme komeasti viimeisiä, mutta pisteissä ei ole kovin isoja eroja. Osaako joku kertoa, miksi Tiger of Finland on lopputuloksissa Moby Dickin edellä, kun kummallakin on 2. sija ja 4.sija? Moby Dick oli viimeisessä lähdössä parempi.
Näköjään DNC, DNS, DNF ja OCS ovat kaikki saman arvoisia, joten emme olisi saaneet lisää pisteitä, jos olisimme lauantaina käyneet kääntymässä lähtöalueella tai ajaneet lähtölinjan läpi. 🙂
Kommentti, kirjoittanut samuel — 15.06.2010 @ 14:09
Shufflen ajolinjat löytyvät nettipurjehdusosastolta.
Kommentti, kirjoittanut samuel — 18.06.2010 @ 22:12