kaissi

Dani vei Kaissin ja Katin isänpäivänajelulle juuri hetki sitten ostamallaan Nacra Infusion -veneellä. Ajatuksena oli kellottaa purjehdusaikaa vielä ennen Las Palmasin kisaa – kun Katille tuota ei ollut vielä päässyt kertymään kahta treeniä enempää ja huhujen mukaan treenauksesta olisi hyötyä ennen kisoja. Valitettavasti tälläkin kertaa keli oli todella kevyt ja Kati ei ole vieläkään päässyt testaamaan reippaan kelin menoa forkkiksessa – asia, joka korjaantuu Las Palmasissa 🙂

Rantaan saapuessani en osannut aavistaa, että vene ei olisikaan Hobie Tiger. Tiesin Danin ostaneen uuden veneen ja jotenkin kuvittelin veneen olevan Tikru. Yllätys oli suuri kun rannassa odotti pristiinissä kunnossa oleva race ready Nacra Infusion! Tämä oli eka kerta kun näin mokoman livenä ja ensivaikutelma oli positiivinen.  Infusion on hyvä osoitus siitä miten saman boksisäännön alle voi suunnitella aivan erilaisen veneen kun suunnittelun aikaisen valtavirran veneet ovat olleet.

Luonnollisesti Nacra edustaa uudemman sukupolven ajatuksia F18 -säännöstä ja muutkin uudemmat veneet (ml. Capricorn, uusi AHPC F18, Explorer sekä Wildcat) kaikki ovat enemmän Infusionin kuin Tigerin kaltaisia. Infusionin rungot ovat todella suuret palkkien välissä ja keulasta, siipimasto on aivan erilainen profiililtaan ja rikaus on toteutettu monin osin fiksummin kuin Tiikerissa (mm. maston kiertoa voi säätää laidalta ja tackline oli niin fiksusti rikattu että rakennelma on lähes pakko kopioida omaan veneeseen).

Itse testi oli aika lyhyt ja keli kevyttä, mutta erojakin oli. Pinnatuntuma oli todella kevyt ja herkkä. Vene tuntui jäykältä ja rauhalliselta. Yleinen fiilis oli, että vene oli todella hyvin mietitty (outhaulia lukuunottamatta!) ja se oli todella herkkä ja jäykkä. Aivan erinomainen kokemus. Kyseisessä paatissa on ehdottomasti aineista Tikrun seuraajaksi. Vielä kun joku antaisi tyypittää Wildcat -venettä.

Ei kommentteja

Ei kommentteja.

RSS-syöte tämän kirjoituksen kommenteista.

Tätä viestiä ei voi kommentoida.